الرئيسية / روايات جديده رواية روعه / رواية مى الحلقة الحادية عشر

رواية مى الحلقة الحادية عشر

مى
مى

مى : علي فكره اسمها محتاجك تساعديني ان مني تحبك ………. وبعدين انا ليا شرط قبل كل ما اساعدك
عمر : شرط ايه
مي :هي حاجه بسيطه اوى …….. انا حاليا بدور علي شخص واول ما اعرف مكانه عايزك توصله رسالتي
عمر : شخص وانتي تعرفيه منين هو شافك زى
مي بدات تضحك : انت يابنى فكرني شبح مثلا انا كت زيك علي فكره من كام يوم بس عملت حادثه وبعدين حصلي كده
عمر : يعني متي
مي : مش عارفه
عمر : ازاى يعني مش عارفه
مي : زى ما بقلك كده مش عارفه بعد الحادثه لقيت نفسي فالبيت بمنظرى دا وملقتش حد من اهلي فالبيت
عمر باستغراب : ومدورتيش عليهم ليه
مي : دا موضوع طويل المهم خلينا فموضعنا دلوقتي
انا مستعد اساعدك بشرط انك برضوا تساعدني ها قلت ايه
عمر : انا موافق
مي وهى بتبص لعمر من فوق لتحت : اولا اللبس دا مش هينفع خالص
عمر : ليه ماله مهو كويس اوي
مي : انت بتهزر صح دا انت لو قاصد تخلي نفسك وحش مش هتعمل كده يابني
تاني حاجه شعرك دا عايز نيولك جديد
عمر : وماله دا كمان مهو زى الفل
مي : يابني كفايه الفرقه الي فرقها فالنص دي دا جدك كمال نفسه مش عامل الفرقه دي فانسى الموضوع دا خالص
( نقول بقي عمر شكله ايه
عمر عنده 27 سنه جسمه رياضي عنيه زرق بس زوقه قديم اوى علي طول بيلبس بدل وبتكون واسعه عليه غير شعره الي فرقه من النص )
مي : نبدا الاول باللبس يلا نروح نختارلك كده اختارلك كام طقم كده يكونوا حلوين عليك
بس الاول معاك فلوس
عمر: ايوه معايا
مي : طب يلا بينا
وخرج عمر ومى من البيت
وبعد شويه عمر ومي دخلوا مول
مي بدات تبص علي اللبس الحلو وتقوله روح قيسه
مي : ايوه دا حلو خده وقيسه
عمر : بس دا مش حلوا
مي : يبقي انا اتاكدت انوا حلو علشان مش عاجبك وبعدين خلص علشان الناس بتبص عليك
عمر بيبص يمين وشمال لقي الناس كلها بتبص عليه لانوا محدش شايف مي
عمر اخد اللبس من سكات وبدا يقيس فيهم ومي تقله يلبسهم ولا لا
وفالاخر عمر اشترى اللبس الي عجب مي ولبس طقم فيهم
كان بنطلون جينز علي تيشرت ازرق وطاقيه
وخرجوا
عمر وهو حاطط ايده علي الطاقيه : طب انا لابس دي ليه
مي : انت مش شايف شعرك عامل ازاى
خلاينا ندور علي كوافير رجالي علشان نغيرلك شكل شعرك دا
عمر بسخريه : هو فيه كوافير رجالي دنا كنت بروح عند الحلاق يقصلي شعرى والحمد لله علي كده
مي : صدقني الفرقه الي فشعرك دي شرحه كل حاجه من غير ما تتكلم
اه صح انت معاك سماعه
عمر : ليه
مي : حطها فودنك وانت بتكلمني علشان الناس كلها بتبص وفكراك مجنون
عمر طلع السماعه علي طول من جيبه وحطها فودنه
مي : ايوه كده تمام
ولسه مي بتبص لقت قدمها كوافير رجالي
مي : يلا ندخل
عمر ومي دخلوا
الراجل ادالوا كتالوج علشان ينقي نوع الاصه الي هو عيزها
مي اخترتله الاصه وبعد ما خلص خرجوا هما الاتنين كان وقتها الوقت بقا ليل
مي بدات تبص لعمر بابتسامه : كده تمام
شكلك بقي احلي بكتير اعتقد ان مني مش هتعرفك ودا كله بسببي وعلي راي المثل ادي العيش ل….. لايه …… لايه
عمر : لخبازه
مى : ايوه هي دي فاضل اخر مكان بقا
عمر : ايه هو
مي : تعالا بس
فضلوا يمشوا لغايه لما وصلوا لمكان بيطل علي البحر ومفهوش ناس خالص
عمر : ايه الي جبنا هنا
مي : من كام يوم لقيت المكان دا
دا يعتبر مكاني السري بس دلوقتي بقا مكانا السري
مش هتلاقيه بيطل علي البحر منظر خرافي صح
وتقدر تفكر بهدوء هنا
عمر: واشمعنا يعني جبتيني هنا
مى : انت يمكن متعرفش بس احنا فينا حاجات كتير مشتركه بعدين هتعرفها
ولسه وتلفون عمر رن : الو
كمال : ايوه يا عمر انت فين
عمر : انا بره دلوقتي
كمال : مش هتيجي ولا ايه
عمر : نص ساعه واكون عندك سلام
كمال : سلام
عمر بص لمي وبعدين قلها : يلا علشان احنا اتاخرنا وانا عندى شغل بكرا
مى : خلاص ماشى
وبعد ما صلوا البيت
كمال بتفاجأ: ايه يا عمر الي انت عامله دا
عمر : قلت اغير من نفسي شويه ها ايه رايك
كمال : شكلك احلي من الاول
عمر : متشكر اوى يا جدي انا داخل انام بقا علشان انا تعبان اوى
كمال: طب والعشا
عمر : انا اتعشيت برا يلا بقا تصبح علي خير
كمال وانت من اهلو
عمر دخل ورقد علي السرير
مي : انا خارجه بقا وهجيلك الصبح علشان اقلك تلبش ايه ماشي
عمر :ماشي
تاني يوم الصبح عمر قام غسل وشه ومستني مي
بيبص فالساعه كل شويه اتاخر علي الشغل
ولسه ولقي مي داخله
عمر : انتى اتاخرتي كده ليه
مي : معلش مخدتش بالي
عمر طلع اللبس الي اشتراه امبارح
مي قلتله يلبس ايه
لبس عمر واخد الشنطه بتعتوا وطلع يجرى علي الشركه
بعد ما وصل علي باب الشركه بدا يتفس بسرعه
كنت مي جامبه
عمر : انا حاسس انهم هيضحكوا عليا
مي : بص انا متاكده انهم كانوا بيضحكوا عليك قبل كده بس دلوقتي معتقدش
عمر : متاكده
مي : علي ضمنتي يلا بقي انت اتاخرت اوى
عمر بص فالساعه : ينهار اسود وبعدين بدا يجرى
وهو بيجرى اتخبط فواحده
عمر : انا اسف
مني : مفيش مشكله
عمر بابتسامه : مني
مني باستغراب : عمر

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *